خورشید درخشان

ابعاد علمی و سیاسی مقام معظم رھبری

خورشید درخشان

ابعاد علمی و سیاسی مقام معظم رھبری

خورشید درخشان

خامنہ ای خمینی دیگر است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

وقتی امام روشن ضمیر در مورد مقام معظم رهبری می فرمایند: «در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می بخشید». این سخن درواقع نشانه شخصیت متعالی و دانشمند مقام معظم رهبری است. اگر نبود خورشیدی چون ایشان در راس خیمه  انقلاب اسلامی قطعاً انقلاب اسلامی نمی توانست بعد از حضرت امام خمینی (ره) به پیگیری آرمان های خود بپردازد.

www.leader.ir

رهبری شخصیتی چون مقام معظم رهبری که مدیری قوی، شجاع ، خداترس ، دانشمند، سیاستمداری قوی و با تقوی است موجب هویت انقلاب و کشور ما در جهان شده است. رهبری که جاذبه شخصیت الهی و انسانی او افراد بسیاری از مسوولین کشورهای دیگر را سخت تحت تاثیر قرار داده و آنها را مجذوب شخصیت خود کرده است. حضرت آیت ا... خامنه ای در طول دوران زعامت خود با شخصیت ها و رهبران بسیاری از کشورها دیدار داشته است. به تعدادی از کشورهای جهان مسافرت کرده است. خاطره مسافرت مقام معظم رهبری به کره، چین و استقبال بی نظیر از ایشان در یاد تاریخ این ملت ماندگار است.

مسافرت مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری به پاکستان هم خاطره ای فراموش نشدنی در اذهان ایجاد کرده است . هنگام استقبال کم نظیر مردم پاکستان در لاهور ازایشان یاد و خاطره استقبال مردم عزیزمان از حضرت امام (ره) را در 12 فروردین 57 تداعی می  کرد، موجب وحشت مسوولین بویژه رییس جمهور پاکستان ژنرال ضیاءالحق می شود چرا که از رییس جمهور کشور دیگری در پاکستان چنین استقبال می شود.شخصیت وقتی الهی شد و از هوا و هوس شخصی و دنیا خالی شد روح الهی در آن می دمد و پر از جاذبه الهی می شود. لذا صورت ظاهر چنین شخصیتی هم جذابیت دارد. سیمایش هم انسان را جذب می کند. و آنگاه که صورت باطنش هم مکشوف شود افراد را چنان تحت تاثیر قرار می د هد که در نزد او خود را حقیر فرض می کنند و شخصیت او را می ستانید . مقام معظم رهبری نیز شخصیتی دارد که  پر از جذبه الهی است و به همین خاطر است که وقتی شخصیت های مشهور جهانی مثل کوفی عنان و خاویر پرزدکوئیار دبیران کل سابق و اسبق سازمان ملل با ایشان ملاقات می کنند، سخت تحت تاثیر جاذبه ایشان قرار می گیرند.کوفی عنان وقتی با مقام معظم رهبری ملاقات می نماید، مقام معظم رهبری درباره تاریخچه کشور غنا که زادگاه کوفی عنان بوده و همچنین شخصیت ها و موقعیت سیاسی و اجتماعی آن صحبت می کنند، این موجب تعجب کوفی عنان می شود و پس از ملاقات می گوید: این با اینکه اهل غنا هستم درباره کشور خود به اندازه ایشان اطلاع ندارم. کوفی عنان افتخار رهبری مقام معظم رهبری را نه فقط مختص ایرانی ها بلکه کل مسلمانان دانسته و می گوید: ایرانی ها و مسلمانان باید افتخار کنند که چنین رهبری دارند ای کاش ایشان دبیر کل سازمان ملل بودند.کوفی عنان که مقام دبیر کلی سازمان ملل را به عهده داشت در این ملاقات چنان مجذوب شخصیت مقام معظم رهبری می شوند که می گویند: «من با شخصیت های مختلفی از جمله ژاک شیراک و هلموت کهل دیدار داشته ام که به شدت تحت  تاثیر قرار گرفته ام. ولی در ملاقات با ا یشان احساس کردم هنوز کسی را مثل ا یشان ندیده ام شخصیت معنوی ایشان چنان مرا تحت  تاثیر قرار داد که پیش خودم فکر کردم چرا شخصیتی مثل من باید دبیر کل سازمان ملل باشد پس از این دیدار شخصیت هایی که مرا جذب کرده بودند همه را به فراموشی سپردم.» (1)

شخصیت و هوشمندی سیاسی مقام معظم رهبری نیز کوفی عنان را به تعجب وا داشته است. «همیشه معتقد بودم شخصیت های معنوی و عرفانی از مسایل سیاسی اطلاعی ندارند ولی در دیدار اخیرم  ایشان را در اوج قداست، شخصیتی سیاسی دیدم که آنچه از سیاسیون بزرگ در ذهنم بود، همه را پاک کردم» (2)

دکتر علی اکبر بشارتی ، وزیر اسبق کشور در مورد ملاقات خاویرپرز دکوئیار با مقام معظم رهبری می گوید: «بعداز صدور قطعنامه 598 سازمان ملل، از سوی کشورهای قدرتمند دنیا بر ایران فشارهای زیادی وارد می شد تا آن را بپذیریم. درهمان ایام خاویر پرزدکوئیار دبیر کل وقت سازمان ملل متحد، برای رایزنی های لازم به ایران آمد و با حضرت آیت ا... خامنه ای که آن زمان رییس جمهور بودند ،ملاقات کرد. پس ازملاقات دکوئیار به من گفت: رییس جمهور شما از کدام دانشگاه علوم سیاسی فارغ التحصیل شده است؟ گفتم: چطور؟ گفت: من از چند دانشگاه معتبر دنیا مدرک دکترای علوم سیاسی دارم و بیش از سی سال است که کار سیاسی می کنم و ده سال است که دبیر کل سازمان ملل هستم . در این مدت کمتر شخصیت سیاسی و رییس جمهوری هست که وی را ندیده و با او گفتگو نکرده باشم ولی تاکنون شخصیتی سیاستمدار و هوشمندتر از رییس جمهور شما ندیده ام». (3)

ولادمیر پوتین ، رییس جمهور روسیه که هیچ تعلق مذهبی هم ندارد و شخصی لائیک به شمار می رود پس از دیدار با مقام معظم رهبری چنان تحت تاثیر قرار می گیرد که حضرت آیت ا... خامنه ای را متجلی مسیح معرفی 
می کند.«با عنایات به مطالعاتی که من درباره مسیح داشته ام در ملاقات با رهبر ایران تمام ویژگی های نوشته شده برای مسیح را در آیت ا... خامنه ای دیدم و برایم متجلی شد. حکیم بزرگی در ایران نشسته است که به ذهن من خطور نمی کرد او تا به این حد همه جانبه نگر باشد. او حکیم و دانشمندی است که تصمیم گیری و تنظیم سیاست ایران با اوست و با وجود درایت و هوش سرشار ایشان هیچ خطری متوجه ایران نمی شود. من در ملاقات با ایشان معنای واقعی قانون اساسی جمهوری اسلامی و مفهوم ولایت فقیه و ولایت علمای دینی را که شنیده بودم، فهمیدم.» (4)

منبع: 1 ـ 2 ـ 3ـ  4 ـ سایت مبارز   moobarez.com

 

  • RIZWAN HAIDER NAQVI

نظرات  (۱)

با سلام
وبلاگ عالی و پر محتوایی دارید.به ماهم سری بزنید

با تشکر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی